Projekt "WYgraMY - aktywności młodych nowa odsłona" skupiał będzie się wokół pobudzenia
i ukierunkowania aktywności społecznej 10 młodych ludzi z terenu gminy
Gaszowice, na rzecz kilkuset mieszkańców lokalnej społeczności.
Do realizacji
projektu zaproszonych zostanie 10 osób,wybranych
spośród tych dla których praca wolontariusza jest dobrze znana,
jak i tych dla
których niniejszy projekt będzie pierwszą przygodą z aktywnością społeczną.
Dobór taki zapewni przeniesienie wzorców i wartości pomiędzy poszczególnymi osobami. Działania projektu skupione będą
wokół gier, gier planszowych, gier miejskich/terenowych. Narzędzie gry zostanie
tu zastosowany celowo, jako taki który umożliwia i ułatwia nawiązanie kontaktów
personalnych, integrację, wyzwala cechy i osobowości. W ten sposób planuje się
wzbudzić trwałe więzy pomiędzy grupą projektową. Druga storna projektu to
wykorzystanie narzędzia gry, jako metody pracy na rzecz lokalnej społeczności.
Dzięki dwóm warsztatom, poznaniu mechanizmów grywalizacji i nauka pisania scenariuszy
gier terenowych, grupa projektowa stanie się kreatorem działań społecznych na
rzecz mieszkańców swoich wiosek.
Produktem
warsztatów będą dwa scenariusze gier terenowych, oparte na lokalnych historiach
i dziedzictwie. Młodzież zapozna się z dziedzictwem kulturowym wsi i dobierze
tematy przewodnie gier. Wnioskodawca gwarantuje iż będą to tematy nawiązujące
do zasobów społeczno-kulturalnych społeczności. Z doświadczenia wiemy iż takie
narzędzie się sprawdza, ale po raz pierwszy za treść, pomysł, ideę
odpowiedzialni będą młodzi ludzie. Dotacja zostanie przekazana na zakup gier planszowych,
umożliwiających przeprowadzenie pierwszego etapu projektu; zatrudnienie specjalistów
prowadzących warsztaty, by wiedza była rzetelna. Zatrudniony zostanie opiekun
grupy młodych ludzi odpowiedzialny za stały kontakt, realizację planu,
przygotowanie działań. Jednym z kosztów jest
wizyta studyjna
w miejscu proponującym kolejną odsłonę gier-gry typy escpace
the room.